Termeni si conditii

Bine te-am gasit! Iti multumim ca ne citesti.  Am actualizat Termenii si Conditiile  site-ului.
Te rugam sa parcurgi prevederile legate de modul incare functioneaza site-ul si felul in care avem grija ca toate datele sa fie in siguranta, si sa bifezi acceptarea lor.

Preventie - Stopdislipidemie
Preventie 2017-10-02T16:19:14+00:00

Preventie

Lipidele sunt substante organice grase, care constituie cea mai mare sursa de energie pentru organism.

TESTEAZA-TE GRATUIT

Preventia dislipidemiei

Scaderea in greutate pentru pacientii supraponderali prin:

  • Alimentatie bogata in fructe si legume si cereale integrale
  • Alimente cu continut scazut de grasimi: carne de pui, peste
  • Limitarea consumului de dulciuri si sucuri indulcite
  • Limitarea consumului de carne rosie
  • Scaderea consumului de grasimi saturate
  • Reducerea consumului de sare sub 2,5 g/zi (o jumatate de lingurita/zi) in vedea reducerii tensiunii arteriale

 

Exercitii aerobice

  • Practicate in 3-5 zile /saptamana
  • Durata 20-60 minute/zi
  • De exemplu: mers pe jos, alergare pe banda, ciclism, urcatul scarilor

 

Oprirea fumatului

Fumatul accelereaza procesul de ateroscleroza, producand un dezechilibru intre HDL (colesterolul „bun”) si LDL (colesterolul „rau”), acesta din urma acumulandu-se in peretele arterial si ingustand vasele de sange. 9 din 10 pacienti cu arteriopatie periferica sunt fumatori.

Ateroscleroza la nivelul arterelor cerebrale este factor de risc pentru accidentul vascular cerebral. Riscul unui barbat cu varsta intre 35 si 40 de ani de a suferi un infarct miocardic non-letal este de 4 ori mai mare daca este fumator. In cazul femeilor, riscul este de 5 ori mai mare pentru cele care fumeaza.

Atentie la fumatul pasiv! Fumul inhalat de la fumatorii din jur contine o cantitate mare de substante toxice. Acesti compusi nocivi produc aceleasi efecte asupra organismului unui nefumator ca si in cazul unui fumator. Prin urmare si fumatul pasiv inseamna un risc crescut de boli cardivasculare.